5/01/2012

Vappendaali

Vappu tuli ja vappu meni! Huomenna paluu arkeen ja työt odottaa tekijäänsä. Onneks vasta yhdeksään meno huomenna niin saa vähän pidempään nukkua. Mutta ei mietitä vielä noita tylsiä arkijuttuja vaan palataan ajassa taaksepäin ja tarkastellaan mun vappukuulumisia tarkemmin! Saimpas ton lauseen kuullostamaan hienolta, hyvä minä jee. :D

Herättiin maanantai-aamuna ajoissa Esan kanssa kun herran piti suunnata kouluun aamupäivällä. Aika oli kuitenkin aivan naurettava 14-17, joten paras vaihtoehto oli koulun skippaaminen. Mun mielestä ihan viisas päätös, niin saatiin rauhassa tehdä aamutoimet ja valmistautua illan rientoihin ilman ylimääräistä stressiä. Jos multa kysytään niin kaikilla olis pitänyt olla vapaata maanantaina ja tiistaina! Mut helppohan se on mun sanoa.. :D



DSC_1834  
Tälläset meikit loihdin itelleni! Olisin kyllä laittanut eyelineriä, muttaku se meni loppumaan viime käytön jälkeen. :( Enkä ehtinyt kauppaan mennä eikä Esan lähellä edes oo sellasia kauppoja mistä saisi kosmetiikkajuttuja niin piti sit pärjätä ilman. :D Mutta ihan kivat olivat silti. :) Aina kun teen luomivärimeikin niin laitan silmäluomeen vähän peitevoidetta, jonka avulla luomiväri pysyy paremmin luomissa eikä lähde varisemaan pois illan aikana. Pesukarhu-lookki ei oo ihan mun juttu niin parempi laittaa sitä peitevoidetta!


DSC_1839  
Nii mitkä ne silmäpussit oli taas? Ei auta vaikka nukkuisin 20 tuntia päivässä, noi ei lähe millään pois! :D Kertokaa ihmeessä vinkkejä jos on omakohtaista kokemusta samantyyppisestä ongelmasta. Otan mielelläni vinkkejä vastaan. Peitevoiteella yritän niitä saada piiloon, mutta kuvasta päätellen yritys on mennyt aikalailla harakoille.


DSC_1844
Tässä sitten valmista naamaa vielä! Esan 'valmistautuminen' tapahtu näköjään tuolla koneen puolella. :D Oon niin kateellinen miehille aina tällasissa asioissa. Vaikka joo mun mielestä on kiva meikata ja laittautua ihan kunnolla, mutta joskus salaa toivon että vois heittää vaan puhtaat vaatteet päälle ja mennä ovesa ulos. 



DSC_1850
Silmäpussit part.2 Hei nyt ihan oikeesti !


Laittautumisten jälkeen vedettiin vappuvaatteet päälle ja lähdettiin kohti bussipysäkkiä! Yleensä mennään junalla helsinkiin, mutta tälläkertaa suosittiin bussia. :D Kivaa vaihtelua.


DSC_1857
Tälläsessä asussa mä lähdin kohti vapunviettoa! Ulkona oli semilämmin joten vetäsin sukkahousut jalkaan ja laitoin ton abiristeilylläkin olleen pitsitoppimekon. :) Illemmalla Helsingissä tuli kylmä pelkän topin ja farkkutakin kanssa, mutta onneks olin viisas ja pakkasin Esan laukkuun neuleen ja vetäsin sen sitte tonne takin alle lämmittämään. Mut silti meinas tulla kylmä. :D Ehkä mä oon hypänny tohon kevätpukeutumiseen vähän liian nopealla harppauksella? Koska Helsingissä oikeesti näki vielä ihan talvitakkeja, isoja kaulahuiveja ymym.. :D



DSC_1862
Mut oli siellä sit kyllä vielä muakin alipukeutuneempaa porukkaa liikkeellä. :D Monet tytöt viipotti menemään pikkushortseissa ja ihonvärisissä ohuissa sukkahousuissa tai ei ollenkaan. Pari kertaa leuat meinas loksahtaa auki kun hämmästelin että miten ihmeessä ne raukat tarkenee.. Ja jotkut pojat t-paidoissa, huhhuh! :D Ei olis mulle tullut vielä tässä vaiheessa kevättä mieleen tolleen repästä mutta toiset onkin viluisempia kuin toiset. Niiden rinnalla mä tunsin oloni varsin hyvin vaatetetuksi!


DSC_1865
Auringossakin piti saada asukuva ikuistettua. :) Ja mun henkilökohtainen kuvaaja näkyykin tossa varjossa. ;) PS. Mun sukkahousut on tummanlilat, ei mustat! Vappuna halusin olla värikäs!



IMG_0924
Helsinkiin kun päästiin niin suunnattiin Amarilloon syömään. :) Oltiin joskus 4 maissa keskustassa ja väkeä oli jo silloin vaikka muille jakaa. :D puikkelehdittiin sit ihmisvirran ohi amarilloon jossa ilta alko tommosen drinksun kanssa. ;) Joku Helsinki design juoma se oli. :D Tosi hyvää, eli suosittelen maistamaan! Ja noita myydään kai ympäriinsä eri ravintoloja ja baareja, kun huomasin noita mainostettavan muuallakin kun amarillossa. :) Hinta on vaan aika kallis 8e.. Mutta kerrankos sitä kun vappu on. :)


IMG_0925
Sitten ruokaaa. <3 Otettiin Esan kanssa molemmat tollaset sandwichit. Mulla on kanaa ja Esalla lihaa. :) En jaksanut syödä todellakaan loppuun, koska oltiin aika ajoissa siellä ravintolassa ja yleensä mulla iskee nälkä vähän myöhemmin iltaa. Mutta hyvää oli kuten aina! 

Amarillon jälkeen lähdettiin kohti juna-asemaa, jossa mun kaveri Anniina hänkin nimeltään tuli poikaystävänsä kanssa viettämään vappua. :) Mun piti ottaa kuvia illan aikana, mutta olin niin ähky sen amarilloruokailun jälkeen ja kun heti lähdettiin kävelemään ympäriinsä niin mulle iski ihan kauhean huono olo. Oksetti, hikoilutti, kädet tärisi ja en melkein pystynyt liikkumaan. Mentiin käymään istumassa mäkissä kun se oli matkan varrella jossa lepäsin hetken, että olo helpottaisi. Siinä kesti ainakin tunti kun oli olo taas normaali ja sitten vaan yksinkertaisesti unohdin ottaa kuvia. Eikä me Helsingissä jaksettu kauaa hengata, koska keskustan kaikki paikat oli täpötäynnä porukkaa, ja väkeä riitti kaduillakin niin paljon että alkoi jo ahdistaa. :D 

Myös kylmyys iski jossain vaiheessa iltaa eikä mulla ollut enempää lisävaatetta iskeä ylle. Lähdettiin sitten Esalle porukalla viettämään loppuiltaa. Oli ainakin lämmin eikä tarvinnut väkijoukon keskellä olla ahdistumassa. Loppuilta menikin melko rauhallisissa merkeissä ja ihan hyvä niin, sen helsingissä juoksentelun jälkeen! Katseltiin leffaa ja nautittiin juomista ja pikku syötävistä. :) Puolilta öin jäätiin Esan kanssa kahdestaan ja käytiinkin melkein heti nukkumaan.


Tiistaina ilma oli taas mitä mahtavin ja suunnattiin katselemaan vappupäivän juttuja Esan kanssa kävellen. Tuuli oli taas ainoa miinuspuoli, mutta onneks aurinko paisto ja pilviä ei ollut!


IMG_0930
Ulkojätskikausi on virallisesti alkanut! :) Mangomeloni jätski on parasta namm. <3



IMG_0931
Nyt hän säätää jotakin ihan omaa. :D



DSC_1869
Esa osti mulle tommosen. :3 How cute is that! Ja toi on oikeesti ihan jäätävän iso. :D Sitä oli vaikea viedä kotiin, koska tuuli ihan kauheesti ja mua pelotti että toi naru pettää ja se ilmapallo pääsee karkuun. Esa joutu sit kantamaan sitä sylissä matkan ajan. No onneks se ei ainakaan painanut paljoa. :) 

Mutta semmonen vappu meillä oli! Vastoinkäymisiäkin sattui mutta onneks meni kuitenkin muuten hyvin. :) Huomenna siis työt kutsuu ja perjantaina olis tarkotus taas Vantaalle mennä. Mm-jääkiekot alkaa silloin, eli kisakatsomot pystyyn! Samana päivänä meille tulee täyteen 11kk. :) Kohta vuosi oltu yhdessä, voi kun aika menee nopeasti.. <3
Heipsan!




4 kommenttia: