5/29/2013

Uudet hiukset

Kävin tänään mun ihanalla luottokampaajallani loihtimassa hiuksiini uutta eloa, olihan viimeisestä parturikerrasta jo puoli vuotta aikaa (niin kauan!) Mutta nyt on hiuksissa taas menoa ja meininkiä, ite ainakin tykkään uudesta lookista tosi paljon. <3


   photo 6ec6443a-4ec6-495d-be2b-da8d9068854f_zps8c9dd2b3.jpg
Tässä kuvaa vertailun vuoksi vanhasta päästä. Kuten kuvasta huomaa, juurikasvua löytyy ja väri alkoi muutenkin olemaan hieman elottoman oloinen.. Kampaajalle oli siis päästävä ja kipeästi!



 photo 3f65f142-9922-4821-ad47-307cb1617e1f_zpsf3c0b9b7.jpg




 photo e6aad204-8391-4bba-9d09-03b70f6e6f27_zps05e2a23f.jpg
Ja tässä uudet ihanat hiukset! <3 Tuo tyvi vaalenee muutaman asteen parin pesun jälkeen, mikä on ihan hyvä näin kesää ajatellen. :) Ja liukuvärjäyskin tasoittuu pesujen jälkeen.



 photo 9c9bfd1e-71e9-4a32-8906-4818db10fd0c_zpsdcf87890.jpg
Elikkäs mun tyvikasvu värjättiin pois, latvoja kirkastettiin vaalentamalla ja keskiosaan laitettiin melko samaa väriä, mitä mun omat hiukset on luonnossaan. Liukuväriin en oo vielä kyllästynyt, oon jotenkin hyvällä tavalla jämähtänyt tähän. :D Mut mikäs siinä kun löytää sen oman juttunsa. :) 



 photo a75cd867-7ae3-4392-b80b-3936b155eccf_zps23b91362.jpg
Samassa näätte mun päivän asun, mikä oli aika simppeli. :)
Toppi: Spiritstore
Farkut: Ginatricot
Ballerinat: Skopunkten
Rannekoru: Ginatricot



 photo 443509c3-57bb-46ce-a136-a864bde549e8_zps238b1ae1.jpg  
Uudet hiukset on kyllä yks niistä arjen ylellisyyksistä, mistä nauttii vielä kauan kampaajallakäynnin jälkeen. Itse koen kampaajallakäynnin aivan totaalihemmotteluna, aamulla sukat suorastaan pyöri jaloissa kun tiesin, että kohta pääsee muuttamaan ilmettään uudemmaksi. Mut eikös ne pienet arjen piristykset olekin just niitä parhaita? :) 



 photo 95086699-c947-4d70-8f3f-01bb933a78ff_zpse5973991.jpg
Loppuun vielä ihana kesäkuva!

Mitäs te lukijat tykkäsitte mun hiusuudistuksesta? :)
Heippa <3

5/24/2013

Kaikki hajuvedet

Sain hiljattain Esalta tuliaisiksi uuden hajuveden, joten sen inspiroimana ajattelin esitellä mun kaikki hajuvedet. En omista kauheen montaa eri tuoksua, mutta jokainen tuoksu on silti tosi erilainen ja siks niitä onkin kiva vaihdella. :) Esimerkiksi pirteänväriseen asuun sopii hyvin makea ja voimakas tuoksu, kun taas neutraaleiden värien kanssa mätsää hennompi ja kukkaisempi tuoksu. Näin mä ainakin itse tän asian nään, en tiedä sit mitä te muut ajattelette. :D Mutta pikemmittä puheitta alan nyt esittelemään vaatimatonta kokoelmaani. :)


   photo e168d6b5-791e-4d00-a697-cf6d11b43c28_zpse91da5e5.jpg  
Tässä ne siis ovat! 5 hajuvettä yhdelle tytölle saattaa jonkun mielestä olla liikaa, toisesta liian vähän. Mulle tuo määrä on oikein sopiva ja seuraavan hajuveden loppuessa alan vasta tekemään uusia tuoksuhankintoja. :)<3



 photo d9d7311b-1a35-4182-87b4-ea51adfa4370_zps35fb58b6.jpg  
Aloitetaan uusimmasta, eli tästä Dieselin Loverdose hajuvedestä, jonka Esa siis toi mulle laivalta tulaiseksi.Tuoksussa on tuotekuvauksen mukaan mandariinia, tähtianista, jasmiinia, keikarinkukkaa, vaniljaa, lakritsilikööriä ja santelipuuta. Aikamoinen tuoksujen mix! Itselleni tuoksusta tulee mieleen makea, voimakas ja karkkinen. Arkituoksuksi tämä ei mun mielestä sovi, koska yhdestä painalluksesta tulee jo melko tuju pilvi. Suosittelen käyttämään tätä vaikka silloin, kun koko päiväksi on menoa ja meininkiä, sillä tämä tuoksu ei hevillä haihdu pois! ;) Niin ja itselläni on eau de toilette, ei se parfuumi versio!


 photo c817646e-b741-44b6-a4dc-7d155a96e894_zps92159844.jpg  
Sitten seuraavaksi uusin eli Versace - Bright Crystal. Tämä on myös laivalta ostettu, koska mulla oli alennuskuponki, niin sain 50 ml hajuveden ja vartalovoiteen 40 eurolla! :) Rakastuin pullon ulkoasuun, toi timanttikorkki varsinkin on ihana!! Tuoksussakaan ei ole moittimista, kuvauksen mukaan se sisältää granaattiomenaa, yuzua, magnolia, pionia ja lootuksenkukkaa. Tämä tuoksu on miedompi ja kukaisempi kuin Dieselin, mutta silti ihanan naisellinen ja tämä tuoksu pysyy myös hyvin pitkänkin päivän ajan iholla. Tämä taitaakin olla mun lempparituoksu tällä hetkellä. ;)



 photo 41555189-4396-44c4-99df-42c4a5ef3ff2_zps2465e9f1.jpg  
Sitten Marc Jacobsin Daisy-tuoksu, jonka sain Esalta joululahjaksi. Tässä hajuvedessä ensimmäisen huomioni herätti myös pullon ulkoasu, tuo kukkakorkki on niin suloinen! Tätä hajuvettä olin himoinnut tosi pitkään, ennen kun sen sain omakseni. Muitakin marc jacobsin tuoksuja olisi ihana päästä hankkimaan omaan kokoelmaan, kun ne ovat niin suloisia ulkomuodoltaan ja tietty ihanan tuoksuisia! ;) Tämän tuoksun kerrotaan avautuvan mansikan, orvokin lehtien ja verigreipin yhdistelmällä. Tuoksun sydän puolestaan muodostuu orvokista, jasmiinista ja gardeniasta. Jälkituoksussa ovat myski ja vanilja. Oon kyllä samaa mieltä siinä, että tuoksu muuttuu ensisuihkauksen jälkeen iholla erilaiseksi, mutta itse en kyllä tuota kolmivaiheisuutta haista. :D Tai toisaalta en haista mitään hajuvesiä enää kunnolla muutaman minuutin päästä lisäyksestä. Ehkä kun niihin itse tottuu niin siksi niitä ei enää haista.. :)




 photo c88d4cd6-da40-466f-9521-2bc71fdeec53_zps86c65a5f.jpg
Kestosuosikkini Mexx-Black woman on melkein tullut tiensä päähän, kuten kuvasta näkyy. Näitä hajuvesiä on ainakin joskus saanut marketeistakin, kuten sittarista ja prismasta. Tämä tuoksu on kuitenkin laivalta ostettu, taas kerran! ;D Tuoksussa on pionia, inkiväärinkukkaa, aprikoosia, litsiä, lootusta, santelipuuta ja vaniljaa. Tuoksu on todella kukkainen ja naisellinen, ei kauhean voimakas vaan ihanan mieto. Sopii mun mielestä hyvin arkituoksuksi, sillä tämä ei ole liian voimakas esimerkiksi töihin. :) Tää oli monta vuotta putkeen mun lempparihajuvesi, kunnes löysin tuon versacen. :D  



 photo 5c0f087b-c2c9-4663-b8b3-b1f9d69533db_zpsfc8ea60c.jpg
Sitten toinen markettihajuvesi, halpa ja yksinkertainen Boum! Tykkään tästä myös ihan arkituoksuna ja tää on tällainen must-have juttu mulla jo monen vuoden ajan :) En löytänyt tuotekuvausta tästä, mutta tuoksu on melko makea, haihtuu vaan turhan äkkiä pois... Ei liian voimakas, eikä liian mietokaan, juuri hyvä siis ! :)


Semmoisia hajuvesiä mulla on, löytyykö teiltä lukijoilta samoja? :)
Heippa <3

5/21/2013

Ruokaohjetta ja hiustenvärjäystä

Heippa ihanat <3 Oon monta kertaa hehkuttanut täällä blogissa yhtä aivan ihanaa ruokaa, mitä teen aika usein. Se kuuluukin mun bravuureihin! Aattelin, että voisin tehdä ihan kunnon ohjeet tän ruuan valmistukseen jos joku muu innostuu kanssa kokeilemaan. :) Suosittelen kyllä lämpimästi tätä reseptiä jos pitää kiinalais/aasialaisesta ruokakulttuurista ja tykkää kalasta! Lohi on aivan parasta namm.. <3

Ruuan tekemiseen tarvitset (ohje 4 hengelle)
Seesaminsiemeniä
Lohta (mielellään merilohta)
Suolatonta sitruunapippuria
1 Paprika
1/2 Purjoa
2 Porkkanaa
Juuriselleriä
Inkivääriä
2 kynttä valkosipulia
Soijaa
Riisiviinietikkaa
(Riisiä)



 photo 76e66d4d-63cc-4e0b-a157-92d18d9d8e98_zpsa1dbd996.jpg  
Ekaks paahdetaan seesaminsiemeniä pannulla (n. 2-3 rkl) ja siirretään ne sivuun. Eli ei lisätä mitään öljyä tässä vaiheessa vaan ihan kuumalla kuivalla pannulla paahdetaan!



 photo 7f55065e-e3b2-40e0-8e8d-e646893f8def_zps6c28e1ca.jpg  
Sitten kun siemenet alkaa näyttää tältä ne voi siirtää sivuun.



 photo ded1440c-8467-4b2e-ba54-9604c218e957_zps725e8993.jpg  
Seuraavaks leikataan kasvikset (paprika,purjo,porkkanat ja juuriselleri) tikkumaisiksi suikaleiksi. Semmoisia sopivan pitusia, esimerkiks purjo ja porkkanat kannattaa laittaa puoliksi purjon ehkä kolmeenkin osaan, niin palasista tulee sopivan kokoisia. :)



 photo 632c3d3b-c841-44d3-bf56-1b59401c1c2c_zps3a1489b4.jpg  
Valkosipulinkynnet hienonnetaan ja inkivääriä raastetaan samanlaisen kasan verran mitä valkosipulista tulee. Tämän jälkeen valkosipulia ja inkivääriä kuullotetaan miedolla lämmöllä öljyn kanssa pannulla muutama minuutti.



 photo ca76a32f-1e0f-4b60-bfcd-b4de90bcc199_zpsc59e1b34.jpg  
Kuullottamisen jälkeen lisätään kasvikset. HUOM pannu tulee aluksi tosi täyteen varsinkin jos tekee 4 hengen ohjeella, mutta kannattaa muistaa että kasvikset kutistuu aika radikaalisti lämmössä, eli ei huolta jos ensimmäisten parin minuutin aikana pannu meinaa tursuta yli äyräiden! :)




 photo da8c5744-2a84-45f9-b648-07cb24d7d6cf_zpsb95b4824.jpg
Kun kasvikset on olleet pannulla muutaman minuutin ajan miedolla lämmöllä, voidaan lisätä soija ja riisiviinietikka. En ite koskaan mittaa näitä, mutta soijaa laitan n. desin verran ja riisiviinietikkaa muutaman ruokalusikallisen. Kasviksia kypsennetään vielä hetken ajan, kunnes ne ovat miedosti pehmenneet, mutta rakenne on vielä tallella.



 photo 375bda60-fe2d-4d2e-a27e-f375399ab159_zps4b763da6.jpg

Kun kasvikset on redi, niin joukkoon lisätään seesaminsiemenet ja pyöräytellään pari kertaa ne sekaisin kasvisten kanssa. Sitten kasvikset  voi siirtää folion alle, että ne pysyy lämpimänä. Sen jälkeen lohi leikataan itse haluaman kokoisiksi paloiksi ja paistetaan 3-4 min/puoli. Lopuksi maustetaan sitruunapippurilla ja suolalla. Jos annokseen haluaa hiilareita mukaan, niin riisit voi myös keittää lisäksi, mutta itse tykkään ruuasta ilman riisiä. :)




 photo d3e0c3cb-c793-48e3-86e0-62ecec22b503_zps998927ab.jpg
Ja voila!! <3 Tekis mieli syödä tota ruokaa vaikka heti! ;) Tän ruuan kaveriksi sopii muuten täydellisesti sweet chili kastike!! Jos haluat tehdä sen itse niin ohjetta löytyy täältä: http://www.lily.fi/blogit/kivistossa/ruokalahja-sweet-chili-kastike




Tänään mun kaveri oli meillä kylässä ja tarkoituksena oli tehdä hänelle tukkaremonttia!

 photo d1846bfd-ddbe-4e80-91ed-6e6aae0c9246_zps0e997de5.jpg
Muistettiin vasta tyvivärin jälkeen että vois ottaa ennen ja jälkeen kuvat :D Mutta kuitenkin tässä näkee suht hyvin, miltä hiukset näytti ennen värjäystä!



 photo 29083641-8f14-43ee-9122-ab448c813aa7_zps5319074c.jpg
2 Purkkia franck provostin 3.0 hiusväriä laitettiin tukkaan, eikä meinannut sekään riittää.. :D On neidillä niin paksu pehko, että kolmas purkki olis tullut tarpeeseen...



 photo c585f918-1de5-49c4-b2dc-a26c65d1e5fc_zps5877fb02.jpg
Tässä hiukset värjäyksen jälkeen! Latvat jäi joistain kohdista hieman vähälle värille, ja entinen väri punainen puskee hieman vielä läpi, mutta tyvi saatiin ainakin hyvin värjättyä. :)

Huomenna olis taas työpäivä, eli aikanen herätys odottaa mua!
Heippa <3