5/24/2013

Kaikki hajuvedet

Sain hiljattain Esalta tuliaisiksi uuden hajuveden, joten sen inspiroimana ajattelin esitellä mun kaikki hajuvedet. En omista kauheen montaa eri tuoksua, mutta jokainen tuoksu on silti tosi erilainen ja siks niitä onkin kiva vaihdella. :) Esimerkiksi pirteänväriseen asuun sopii hyvin makea ja voimakas tuoksu, kun taas neutraaleiden värien kanssa mätsää hennompi ja kukkaisempi tuoksu. Näin mä ainakin itse tän asian nään, en tiedä sit mitä te muut ajattelette. :D Mutta pikemmittä puheitta alan nyt esittelemään vaatimatonta kokoelmaani. :)


   photo e168d6b5-791e-4d00-a697-cf6d11b43c28_zpse91da5e5.jpg  
Tässä ne siis ovat! 5 hajuvettä yhdelle tytölle saattaa jonkun mielestä olla liikaa, toisesta liian vähän. Mulle tuo määrä on oikein sopiva ja seuraavan hajuveden loppuessa alan vasta tekemään uusia tuoksuhankintoja. :)<3



 photo d9d7311b-1a35-4182-87b4-ea51adfa4370_zps35fb58b6.jpg  
Aloitetaan uusimmasta, eli tästä Dieselin Loverdose hajuvedestä, jonka Esa siis toi mulle laivalta tulaiseksi.Tuoksussa on tuotekuvauksen mukaan mandariinia, tähtianista, jasmiinia, keikarinkukkaa, vaniljaa, lakritsilikööriä ja santelipuuta. Aikamoinen tuoksujen mix! Itselleni tuoksusta tulee mieleen makea, voimakas ja karkkinen. Arkituoksuksi tämä ei mun mielestä sovi, koska yhdestä painalluksesta tulee jo melko tuju pilvi. Suosittelen käyttämään tätä vaikka silloin, kun koko päiväksi on menoa ja meininkiä, sillä tämä tuoksu ei hevillä haihdu pois! ;) Niin ja itselläni on eau de toilette, ei se parfuumi versio!


 photo c817646e-b741-44b6-a4dc-7d155a96e894_zps92159844.jpg  
Sitten seuraavaksi uusin eli Versace - Bright Crystal. Tämä on myös laivalta ostettu, koska mulla oli alennuskuponki, niin sain 50 ml hajuveden ja vartalovoiteen 40 eurolla! :) Rakastuin pullon ulkoasuun, toi timanttikorkki varsinkin on ihana!! Tuoksussakaan ei ole moittimista, kuvauksen mukaan se sisältää granaattiomenaa, yuzua, magnolia, pionia ja lootuksenkukkaa. Tämä tuoksu on miedompi ja kukaisempi kuin Dieselin, mutta silti ihanan naisellinen ja tämä tuoksu pysyy myös hyvin pitkänkin päivän ajan iholla. Tämä taitaakin olla mun lempparituoksu tällä hetkellä. ;)



 photo 41555189-4396-44c4-99df-42c4a5ef3ff2_zps2465e9f1.jpg  
Sitten Marc Jacobsin Daisy-tuoksu, jonka sain Esalta joululahjaksi. Tässä hajuvedessä ensimmäisen huomioni herätti myös pullon ulkoasu, tuo kukkakorkki on niin suloinen! Tätä hajuvettä olin himoinnut tosi pitkään, ennen kun sen sain omakseni. Muitakin marc jacobsin tuoksuja olisi ihana päästä hankkimaan omaan kokoelmaan, kun ne ovat niin suloisia ulkomuodoltaan ja tietty ihanan tuoksuisia! ;) Tämän tuoksun kerrotaan avautuvan mansikan, orvokin lehtien ja verigreipin yhdistelmällä. Tuoksun sydän puolestaan muodostuu orvokista, jasmiinista ja gardeniasta. Jälkituoksussa ovat myski ja vanilja. Oon kyllä samaa mieltä siinä, että tuoksu muuttuu ensisuihkauksen jälkeen iholla erilaiseksi, mutta itse en kyllä tuota kolmivaiheisuutta haista. :D Tai toisaalta en haista mitään hajuvesiä enää kunnolla muutaman minuutin päästä lisäyksestä. Ehkä kun niihin itse tottuu niin siksi niitä ei enää haista.. :)




 photo c88d4cd6-da40-466f-9521-2bc71fdeec53_zps86c65a5f.jpg
Kestosuosikkini Mexx-Black woman on melkein tullut tiensä päähän, kuten kuvasta näkyy. Näitä hajuvesiä on ainakin joskus saanut marketeistakin, kuten sittarista ja prismasta. Tämä tuoksu on kuitenkin laivalta ostettu, taas kerran! ;D Tuoksussa on pionia, inkiväärinkukkaa, aprikoosia, litsiä, lootusta, santelipuuta ja vaniljaa. Tuoksu on todella kukkainen ja naisellinen, ei kauhean voimakas vaan ihanan mieto. Sopii mun mielestä hyvin arkituoksuksi, sillä tämä ei ole liian voimakas esimerkiksi töihin. :) Tää oli monta vuotta putkeen mun lempparihajuvesi, kunnes löysin tuon versacen. :D  



 photo 5c0f087b-c2c9-4663-b8b3-b1f9d69533db_zpsfc8ea60c.jpg
Sitten toinen markettihajuvesi, halpa ja yksinkertainen Boum! Tykkään tästä myös ihan arkituoksuna ja tää on tällainen must-have juttu mulla jo monen vuoden ajan :) En löytänyt tuotekuvausta tästä, mutta tuoksu on melko makea, haihtuu vaan turhan äkkiä pois... Ei liian voimakas, eikä liian mietokaan, juuri hyvä siis ! :)


Semmoisia hajuvesiä mulla on, löytyykö teiltä lukijoilta samoja? :)
Heippa <3

5/21/2013

Ruokaohjetta ja hiustenvärjäystä

Heippa ihanat <3 Oon monta kertaa hehkuttanut täällä blogissa yhtä aivan ihanaa ruokaa, mitä teen aika usein. Se kuuluukin mun bravuureihin! Aattelin, että voisin tehdä ihan kunnon ohjeet tän ruuan valmistukseen jos joku muu innostuu kanssa kokeilemaan. :) Suosittelen kyllä lämpimästi tätä reseptiä jos pitää kiinalais/aasialaisesta ruokakulttuurista ja tykkää kalasta! Lohi on aivan parasta namm.. <3

Ruuan tekemiseen tarvitset (ohje 4 hengelle)
Seesaminsiemeniä
Lohta (mielellään merilohta)
Suolatonta sitruunapippuria
1 Paprika
1/2 Purjoa
2 Porkkanaa
Juuriselleriä
Inkivääriä
2 kynttä valkosipulia
Soijaa
Riisiviinietikkaa
(Riisiä)



 photo 76e66d4d-63cc-4e0b-a157-92d18d9d8e98_zpsa1dbd996.jpg  
Ekaks paahdetaan seesaminsiemeniä pannulla (n. 2-3 rkl) ja siirretään ne sivuun. Eli ei lisätä mitään öljyä tässä vaiheessa vaan ihan kuumalla kuivalla pannulla paahdetaan!



 photo 7f55065e-e3b2-40e0-8e8d-e646893f8def_zps6c28e1ca.jpg  
Sitten kun siemenet alkaa näyttää tältä ne voi siirtää sivuun.



 photo ded1440c-8467-4b2e-ba54-9604c218e957_zps725e8993.jpg  
Seuraavaks leikataan kasvikset (paprika,purjo,porkkanat ja juuriselleri) tikkumaisiksi suikaleiksi. Semmoisia sopivan pitusia, esimerkiks purjo ja porkkanat kannattaa laittaa puoliksi purjon ehkä kolmeenkin osaan, niin palasista tulee sopivan kokoisia. :)



 photo 632c3d3b-c841-44d3-bf56-1b59401c1c2c_zps3a1489b4.jpg  
Valkosipulinkynnet hienonnetaan ja inkivääriä raastetaan samanlaisen kasan verran mitä valkosipulista tulee. Tämän jälkeen valkosipulia ja inkivääriä kuullotetaan miedolla lämmöllä öljyn kanssa pannulla muutama minuutti.



 photo ca76a32f-1e0f-4b60-bfcd-b4de90bcc199_zpsc59e1b34.jpg  
Kuullottamisen jälkeen lisätään kasvikset. HUOM pannu tulee aluksi tosi täyteen varsinkin jos tekee 4 hengen ohjeella, mutta kannattaa muistaa että kasvikset kutistuu aika radikaalisti lämmössä, eli ei huolta jos ensimmäisten parin minuutin aikana pannu meinaa tursuta yli äyräiden! :)




 photo da8c5744-2a84-45f9-b648-07cb24d7d6cf_zpsb95b4824.jpg
Kun kasvikset on olleet pannulla muutaman minuutin ajan miedolla lämmöllä, voidaan lisätä soija ja riisiviinietikka. En ite koskaan mittaa näitä, mutta soijaa laitan n. desin verran ja riisiviinietikkaa muutaman ruokalusikallisen. Kasviksia kypsennetään vielä hetken ajan, kunnes ne ovat miedosti pehmenneet, mutta rakenne on vielä tallella.



 photo 375bda60-fe2d-4d2e-a27e-f375399ab159_zps4b763da6.jpg

Kun kasvikset on redi, niin joukkoon lisätään seesaminsiemenet ja pyöräytellään pari kertaa ne sekaisin kasvisten kanssa. Sitten kasvikset  voi siirtää folion alle, että ne pysyy lämpimänä. Sen jälkeen lohi leikataan itse haluaman kokoisiksi paloiksi ja paistetaan 3-4 min/puoli. Lopuksi maustetaan sitruunapippurilla ja suolalla. Jos annokseen haluaa hiilareita mukaan, niin riisit voi myös keittää lisäksi, mutta itse tykkään ruuasta ilman riisiä. :)




 photo d3e0c3cb-c793-48e3-86e0-62ecec22b503_zps998927ab.jpg
Ja voila!! <3 Tekis mieli syödä tota ruokaa vaikka heti! ;) Tän ruuan kaveriksi sopii muuten täydellisesti sweet chili kastike!! Jos haluat tehdä sen itse niin ohjetta löytyy täältä: http://www.lily.fi/blogit/kivistossa/ruokalahja-sweet-chili-kastike




Tänään mun kaveri oli meillä kylässä ja tarkoituksena oli tehdä hänelle tukkaremonttia!

 photo d1846bfd-ddbe-4e80-91ed-6e6aae0c9246_zps0e997de5.jpg
Muistettiin vasta tyvivärin jälkeen että vois ottaa ennen ja jälkeen kuvat :D Mutta kuitenkin tässä näkee suht hyvin, miltä hiukset näytti ennen värjäystä!



 photo 29083641-8f14-43ee-9122-ab448c813aa7_zps5319074c.jpg
2 Purkkia franck provostin 3.0 hiusväriä laitettiin tukkaan, eikä meinannut sekään riittää.. :D On neidillä niin paksu pehko, että kolmas purkki olis tullut tarpeeseen...



 photo c585f918-1de5-49c4-b2dc-a26c65d1e5fc_zps5877fb02.jpg
Tässä hiukset värjäyksen jälkeen! Latvat jäi joistain kohdista hieman vähälle värille, ja entinen väri punainen puskee hieman vielä läpi, mutta tyvi saatiin ainakin hyvin värjättyä. :)

Huomenna olis taas työpäivä, eli aikanen herätys odottaa mua!
Heippa <3

5/15/2013

Kerrankin kunnon kuvia

Moi kaikki. <3 Mun viimeaikainen elämä on pyörinyt lähinnä töiden, lukemisen, Esan ja liikunnan ympärillä.. Tuntuu että vuorokaudessa on liian vähän tunteja kaiken tekemiseen ja kokoajan on kiire ja stressi päällä. No ehkä tää tästä pian helpottaa! Tänään olin kanssa töissä aamuvuorossa ja käytiin kaverin kanssa juoksulenkillä. Oon myös ehtinyt vähän lukea onneksi.. :) Pääsykokeiisin on vielä noin 3 viikkoa, eli onneks on aikaa vielä valmistautua! Välillä täytyy kuitenkin ehtiä myös blogia päivittelemään, vaikka en oo nyt kauheen usein ehtinyt postailla.

Löysin kameran sisällöistä muutaman julkaisemattoman kuvan ja aattelin kerrankin laittaa kunnon kuvia tähän postaukseen! Viime aikojen kuvat on lähinnä puhelimen sisältöä niin ehkä tää vaihtelu vähän piristää.. ;D


 photo 33a18535-b881-4d1e-bd22-7ff025491394_zpsab9ecbe1.jpg
Tykkäsin ihan sikana noiden paitojen yhdistelmästä ja cubuksen koru kruunas kokonaisuuden aika kivasti! Ehkä se on suurin syy näiden kuvien ottamiselle.. :)



 photo cae3e391-b958-4c79-86fa-9fb7c4984572_zpsba3c94a6.jpg
Perjantaina olis vuorossa taas ripsihuollossa käynti, sillä nää vanhat ripsut alkaa olemaan taas aika harvat... 3 viikkoa on nyt kulunut edellisestä huoltokerrasta ja se on mun mielestä suht hyvä väli näiden ripsien huollattamiselle.



 photo e4e2719e-14e4-406d-986d-c7720843c63a_zps27434bf3.jpg  



Meillä oli Esan kanssa viikonloppuna salaatinkokkausmeiningit ja aattelin laittaa ruokakuvauksetkin pystyyn siinä samassa. :) Salaatti oli kyllä ihan huippuhyvää, eli kannattaa kokeilla just tällä reseptillä ;) Tekemiseen tarvitaan:
Kanan rintafileitä
Fetajuustoa
Pekonia
Kurkkua, Tomaattia, Salaattia
Sipulia
Leipää
Valkosipulia
Öljyä paistamiseen
Majoneesintekovälineet (Esa teki majoneesin en tiiä mitä siihen tulee mut jos etsii googlesta hakusanalla valkosipulimajoneesi, niin eiköhän sieltä löydy!) :)


 photo ef22fb3d-bac8-4074-9abe-b72ed3d54a82_zps9b4f2ec1.jpg  
 Kokkaushommat alko ainaki tosi lupaavasti kun Esa otti vahingossa kalkkunaa kanan sijasta... :D Mutta hyvää oli tuokin! Maustamisen tekee jokainen miten tykkää, meillä tais olla perus suola,pippuri,curry... :)




 photo 80aa08ea-d258-413a-a683-2567f2b09219_zps356f370d.jpg  
Aateltiin hienostella ja paistaa pekonia kans! Yleensä meidän salaatit on melko yksinkertasia niin aateltiin välillä vähän panostaa :)



 photo c1a6c76c-c667-4a58-89fb-358fd79aa06e_zpscc478c14.jpg
Krutongitki tehtii itte! Ostettiin jotain sysmän leipää(?) ja pilkoin sen tollasiks melko isoiks kuutioiksi





 photo fbdc5c81-0707-4926-b442-539a0d4ddb42_zps5fc70c6c.jpg
Krutongit paistettiin öljyssä ja valkosipulissa nomnom




 photo 8d0e7658-32db-47b3-9716-8b8269add192_zpsaf199d41.jpg  
Sitten pilkottiin jotain random kasviksia (jäävuorisalaattia, kurkkua,tomaattia,sipulia) ja samaan syssyyn heitettiin feta, pekoni, kalkkuna(käyttäkää muut fiksummat kanaa :D), krutongit ja homma pistettiin sekasin ja kuorrutettiin omatekosella majoneesilla! :)



 photo bee0cd4e-ae8b-4ab6-b164-595710b783ee_zpsb4832a35.jpg
Namnam... :) Jälkkäriks nautiskelin vielä kesän ekoja tuoreita mansikoita! Kyllä kelpasi. <3

Nyt mulla jatkuu lukuhommat ja huomenna iltavuoroon töihin!
Heippa. <3