11/29/2012

New job

Moikka! Ei lähetettykään kameraa vielä huoltoon niin saatte sittenkin laadukkaita postauksia, jee. :) Syy siihen miks sitä kameraa ei lähdetty postittaa on se, että se maksaa 50 euroa per suunta laittaa se menemään ja sehän on ihan törkeen kallista! Ja siihen vielä se korjauksen hinta päälle. Mutta mun kamera ei suinkaan jää ilman korjausta, vaan koska se liike on Helsingissä niin viedään Esan kanssa se sinne huollettavaks sit kun meen Esan luokse. :) Eipähän tarvii maksaa itteensä kipeeks postikuluista.

Kuten viimeks kerroin niin hain uusiin töihin ja mulla oli haastattelu eilen. Ja niinhän siinä kävi et mä sain sen paikan wuhuu! En oo vielä osannut innostua siitä, koska en tiiä yhtään millasta työtä se on. Mut se selviää sitten. Ja mulla on nyt alustavasti 1kk mittanen työsopimus ja sitä jatketaan sit jos oon sopiva henkilö tekemään sitä työtä. Mun mielestä toi oli tosi fiksu juttu, sillä samalla nään itekin viihdynkö siinä työssä. :) Maanantaina on mun eka päivä, eli sitä odotellessa!

En oo viime päivinä tehnyt mitään sen erikoisempaa kun käynyt siellä haastattelussa ja tietenki valmistautunu pikkujouluihin, joita vietetään kaveriporukalla täällä meillä! :) Jee tosi kiva lauantai tiedossa. <3 Meiltä lähdetään sit käymään kaupungilla parit drinksut juomassa. Odottelen jo kovasti lauantaita. Huomenna meen mun kaverin kanssa käymään karismassa ja haetaan samalla Esa meille. <3 Pääsee taas mussun viereen köllöttelemään jippii! Oonkin jo niin täynnä tätä yksin nukkumista että ihan kohdallaan on tuo viikonloppu ja kullan kainalo. :) Jaksaa sitten hyvillä mielin aloittaa uudessa työpaikassa hyvin vietetyn viikonlopun jälkeen.

Tässä olis muutamia kuvia viime päiviltä:


DSC_2672aaabbaas
Tän näkösenä olin lähdössä haastatteluun! Ja siis kuten varmaan jokainen tajuaa niin en kuitenkaan jump-in päällä. :D En jaksanut asua kuvailla niin saatte nyt tyytyä naamakuviin pelkästään! Mutta päällä oli Mexxin valkoinen paita jonka oon esitellyt laivapostauksessa ja sitten mustat farkkulegginsit.



DSC_2662abbsaa
Pitkästä aikaa sain hiukset menemään hyvin! Oon vielä totutteluvaiheessa ton keskijakauksen kanssa ja sen kanssa meinaa yhtenään tulla ongelmia, kun naama näyttää ihan erilaiselta kun sivujakauksen kanssa. En oikeen ees tiedä mitä tein koska hiustenlaittoprosessi ei poikennut tavallisesta tupeeraus-lakkaus-harjaus-prosessista, mut ehkä jotkin ylemmät voimat oli mun puolella. :) Tai sitten mä vaan alan tottua tohon kuontalon ulkoasuun keskijakauksella... Kuka näistä tietää!



DSC_2680aaabssa
Ihme kyllä en jännittänyt haastattelua melkein ollenkaan, vaikka aattelin että oon ihan tärinöissä siellä ja soperran vaan mitä sylki suuhun tuo. Haastattelu oli kokonaisuudessaan melko helppo, vaan yks semmonen ns. haastavampi kysymys mihin tarvi hetken miettimisaikaa mut muuten ihan simppeleitä arkisia kysymyksiä. Yllätyin siitä, että haastattelusta melkein puolet meni siihen, että puhuttiin kyseisestä firmasta ja sen tuotteista, kun oletin että siinä keskitytään enemmän muhun ja mun pätevyyksiin mutta eipä se haitannut. Paikka on kuitenkin nyt mun ja sillä hyvä!




dascaaa16-1
Haastattelun jälkeen haettiin iskän kanssa mäkkiruokaa, mut jostain syystä kuvasin vaan mun limua. :D 




dascaaa13
Illalla vielä parit peilin kautta otetut kuvat. Ja paitakin ehti vaihtua illan aikana. :)



dascaaa14




DSC_2664-2
Tänään käytiin kaupassa ostamassa pikkujouluja varten vähän leivontajuttuja ja lahjat. Muistin samalla että mullahan ei vielä oo joulukalenteria ja kohta on joulukuu jo! Mulle joulukalenteri on ehdoton joka ainoa vuosi ja niin se tulee varmaan aina olemaan. :) Mikään ei oo niin kivaa kun aamulla just herättyä laittaa namisuklaa suuhun ja odottaa että päivät kalenterissa vähenee! Oon nyt parina jouluna tykästyny tähän fazerin suklaakalenteriin ja valitsin sen taas. Mikäs siinä, koska fazerin suklaat on ihan parasta enkä oo oikeen tykännyt siitä perus joulukalenterisuklaasta vaikka lapsena se kyllä kelpas. ;)



DSC_2666-1




DSC_2678-1
Tän päivän kotiasu! H&M:n t-paita ja jotkut iäisyyksien vanhat housut. :D



DSC_2683-2




DSC_2688
Otin hienon taidekuvan meidän ruokailutilan lampusta!

Huomenna olis siis shoppailua tiedossa kaverin kanssa jos nyt raaskin ostaa mitään tai löydän ees mitään kivaa.. :) Ja sitten haetaan mussu meille ja viikonlopun viettoon, jee <3
Moikka! <3

11/26/2012

Lempikorut videolla

Tein tälläsen videon tänään. :)





Tässä vielä tän päivän asua huonolaatuisina puhelimen kuvina!
IMG_1636
Olin tänään kahvilla parhaan kaverini kanssa pitkästä aikaa. :) Ei oltu nähty pariin viikkoon niin oli ihana hihitellä ja jutella yhdessä pitkästä aikaa! Hain myös uusiin töihin, sillä noi nykyiset työt ei oikeen enää nappaa. Toivotaan että paikka uudesta työstä napsahtaisi mun kohdalle.. <3



IMG_1640
Bolero: H&M
T-paita: Warehouse
Farkut: H&M
Kaulakoru: H&M



IMG_1638
Mitäs tykkäsitte asusta ja videosta? :)

Toivotaan, että iphonella kuvatut kuvat ja videot kelpaa teille sen aikaa, kun mun kamera on huollossa koska oikein muuta en voi teille tänne blogiin laittaa kun mulla ei oo muuta kameraa kun järkkäri..

Moikka. <3

11/25/2012

Pekonipastaa

Moikka! Älkää pelätkö, tää mun blogi ei oo muuttumassa ruokablogiksi! :D Oon vaan innostunut kokkailusta viime aikoina tavallista enemmän, että ainakin tämä postaus tulee vielä sisältämään ruokaan liittyviä asioita mut eiköhän seuraava postaus oo jo erilainen. :) Mut koittakaa vielä kestää tän postauksen ajan näitä ruokajuttuja. :D Olin lupaillut mussulle, että kokkaan hänelle herkkuruokaa kun hän oli meillä viikonloppuna. Ja aikamoista herkkua mä sainkin aikaan vaikka itse sanonkin! ;) Tein samalla ruokaa koko perheelle ja sainkin sellaisia kehuja, että joudun tästä eteenpäin varmaan kokkaamaan joka viikonloppu meille ruokaa. :D:D No jos nyt ei kuitenkaan! On se meinaa aika työlästä puuhaa..

Koska tää ruoka mitä tein oli niin mahtavan hyvää, niin mun oli pakko jakaa tää ohje teidän lukijoiden kanssa. :) Resepti ei ole vaikea ja sen tekemiseen menee n. 30-60 min. Jos tykkää pastasta ja pekonistan niin kannattaa jatkaa lukemista! Mä oikeen itsekin yllätyin mun ruuanlaittotaidoista mut eipä tän ruuan tekemiseen paljoa taitoa vaadittu. Ja aineksien perusteella ei voi kauheesti edes epäonnistua. :) Ohjeen otin täältä: http://elisa.net/ruokajaviini/reseptit/?id=E000022 Koska mä tein tätä ruokaa viidelle henkilölle niin laitoin vähän enemmän aineksia kun ohjeessa luki. Mutta jos tekee 2-3 hlölle niin kannattaa tehdä ohjeen mukaan. :)

Tarvitset:

Paketin vinosti leikattua kuivapastaa
Amerikan pekonia siivutettuna
1dl Kuohukermaa
1 tlk kuorittuja tomaatteja
Purjoa (puolikas)
Valkosipulia 2 kynttä (suosittelen laittamaan enemmän jos tykkää valkosipulista!!)
1 kasvisliemikuutio
1 tl rouhittua mustapippuria
Basilikaa 
1/2 tl kuivattua oreganoa
Suolaa
Parmesan raastetta



DSC_2637-3  
Ekaks soseutin purkillisen tomaatteja sauvasekoittimella. Ja ostin purkin tomaatteja jotka oli tomaattimehussa niin kaadoin koko purkin sisällön tonne kulhoon ja soseutin. :)



DSC_2632-3   
Sitten leikkasin vähän reilu puolikkaan purjon, valkosipulinkynnet ja n.4 basilikan lehteä pieneksi silpuksi. Kaikkia noita aineksiahan siis saa laittaa oman maun mukaan mutta mä suosittelen, että laittaa vähän enemmän koska muuten kastike jää melko vähäiseksi pastan määrään verrattuna tai sitten ei laita kaikkea pastaa mitä paketti sisältää. :)


DSC_2633-4  
Leikkasin myös pekonit pieneksi ja aloin ruskistaa niitä. Amerikan pekoni on parasta joten ostakaa sitä! :D



DSC_2640-1
Kun pekoni oli mukavan ruskeaa niin lisäsin soseutetut tomaatit, purjot, sekä valkosipulit ja maustoin ohjeessa näkyvillä mausteilla. Sen jälkeen jätin seoksen hautumaan n. 20 minuutiksi. Lisäsin myös vähän vettä kastikkeen joukkoon, jotta siitä tulisi vähän notkeampaa. Ja vesi kyllä haihtuu pois melkein kokonaan hautumisen aikana. HUOM älä lisää basilikaa vielä tässä vaiheessa!!



DSC_2647-2
Hautumisen aikana laitoin pastat kiehumaan. Käytin koko pussin, koska syöjiä oli paljon. En suosittele laittamaan koko pussia jos tekee vaikka 2 hlölle. Ja muutenkin kun tein isommalla ohjeella kuin tuolla sivulla lukee niin sen takia tarvitsin enemmän pastaa. :)



DSC_2648-1  
Pastojen kiehuessa ja kastikkeen hautuessa tein melko perus salaatin. Kurkkua, tomaattia, jääsalaattia ja fetaa. Salaatinkastiketta en jaksa enkä osaa tehdä. :D:D



DSC_2649-1  
Kun kastike on hautunut sen 20 minuuttia laitoin lopuksi kerman ja basilikan kastikkeeseen ja annoin sen vielä olla levyllä n. 5 minuuttia. Kun pasta oli kiehunut kaadoin ylimääräiset vedet kattilasta pois ja heitin kastikkeet kattilaan pastan joukkoon ja sekoitin hyvin. Sitten vaan tarjolle ja nauttimaan! ;)



DSC_2651-2
Om nomnomnom <3 Parmesan raastetta vielä päälle joka kruunasi aterian! :) Oli kyllä tositositosi hyvää ja helppoa tehdä, suosittelen kaikille kokkauksen ystäville kokeilemaan!!

Huomenna sitten jotain muuta postausta kun ruokaan liittyvää mä lupaan :D <3
Moikkaaa!